Prowadząca: Iwona Pałasz
Dnia: ..................
Temat: Rozmowa z dziećmi na temat Dnia Dziecka
zapoznanie z treścią wiersza pt. „Bambo” J. Tuwima zespołowe określanie przymiotnikami cech kolegi z Afryki. Zabawa integracyjna „Czy jestem taki jak Bambo”- wspólny śpiew piosenki pt. „Znajdź przyjaciela” M. Szreder.
Cel główny: poznanie treści wiersza pt. „Bambo” J. Tuwima.
Cele operacyjne: uczeń potrafi uporządkować ilustracje na osi czasu odczytać nazwy miesięcy, ułożyć puzzle przedstawiające postacie z różnych kontynentów i nazwać je, wybrać przymiotniki do przedstawionej ilustracji, aktywnie uczestniczyć we wspólnym śpiewie, odróżniać produkty po spożyciu, towary po zapachu, pracować zespołowo, rozwijać współzawodnictwo.
Metody: pogadanka, praca z książką, burza mózgów, metoda ćwiczeń, zabawy i gry dydaktyczne
Formy praca: praca grupowa jednolita, praca grupowa zróżnicowana, zbiorowa
Środki dydaktyczne: przygotowane puzzle z postaciami (Chinki, Eskimosa, Meksykanina, Murzyna, Hinduski, Wikinga, Araba) rozsypanka wyrazowa, oś liczbowa, kartki z kalendarza (Dzień Matki, Dzień Dziecka, Dzień Ojca), karta pracy rysunek Bambo, przygotowane wyrazy określające bohatera, płyta z nagranym tekstem piosenki pt. „Znajdź przyjaciela” M. Szreder.
Przebieg zajęć integracyjnych
1.Wprowadzenie do tematu zajęć
a) odczytanie nazw miesięcy na osi czasu
b) porządkowanie ilustracji na osi czasu (Dzień Matki, Dzień Dziecka, Dzień Ojca)
2. Praca w zespołach
Uczniowie w grupach otrzymują rozsypankę wyrazową muszą ułożyć logiczne zdania. Prawidłowo ułożone zdania: "Dzień Dziecka obchodzimy 1 czerwca", "W szkole Dzień Dziecka obchodzimy uroczyście".
3. Rozmowa na temat sposobów spędzania Dnia Dziecka w szkole, domu i z kolegami.
4. Praca zespołowa
Grupy otrzymują przygotowane puzzle z różnymi postaciami do ułożenia i sklejenia na kartce papieru. Podania nazwy ułożonej postaci.
Liderzy poszczególnych grup reprezentuje wykonane zadanie.
5. Zapoznanie z treścią wiersza pt. „Bambo” J. Tuwima
- ilustracja przedstawiająca głównego bohatera
- analiza wiersza
- wyszukiwanie z przygotowanych wyrazów przymiotników – określających bohatera wiersza przyklejanie do rysunku
6. Zabawa „Czy jestem wesoły jak Bambo?”
a) wypicie soku z cytryny.
b) odróżnianie rzeczy po zapachu
c) smakowanie produktów
7. Podsumowanie zajęć.
- rozmowa nauczyciela z uczniami
- wspólny śpiew piosenki pt. „Znajdź przyjaciela”
- pożegnanie rówieśników rozdanie upominków.